Image Not Available for Permit for a Buttonhole for James McBey, Early Paper Ephemera
Permit for a Buttonhole for James McBey, Early Paper Ephemera

Permit for a Buttonhole for James McBey, Early Paper Ephemera

Associated (Newburgh, Scotland, 1883 - 1959)
Date1906
Object NamePermit
Mediumpaper
ClassificationsMcBey
Dimensions9.2 x 15.4cm
AcquisitionPresented in 1988 by Mrs Marguerite McBey.
Copyright© Aberdeen City Council (McBey Collection)
LocationView by Appointment - Aberdeen Treasure Hub
Object numberABDAG009088.15
Keywords
About MePermit for a Buttonhole for James McBey, Early Paper Ephemera. The permit is dated 5 July 1906, and is signed by Henry J. Rennie, a friend of McBey's since night classes at Gray's School of Art in 1900/1. The permit allows McBey to have one buttonhole from the garden "situated at 48 Handgate".

The permit reads:

"THIS document permits Mr James McBey to [illegible] one drinking buttonhole from the garden situated at 48 Handgate. Given under my hand [illegible] this fifth day of July Nineteen hundred and six God save the King amen Henry J. Rennie Duncan [illegible] witness"

This object is part of an archive that belonged to Marguerite McBey. As a result of her generosity, Aberdeen Art Gallery holds the largest archive of James McBey's work, including prints, drawings, sketchbooks, oil paintings and memorabilia such as this document.